اطلاعیه ها
  • به تالار گفتگوی پزشکان و دندانپزشکان ایران خوش آمدید.
  • برای دسترسی به همه امکانات تالار ، از اینجا ثبت نام کنید.
  • لطفاً قبل از ارسال هر گونه مطلبی ، ابتدا قوانین تالار را مطالعه فرمایید.
  • امیدواریم از فعالیت در این تالار لذت ببرید.



مصرف آسپیرین می‌تواند در معالجه بیماران مبتلا به سرطان پروستات مؤثر باشد
زمان کنونی: ۱۳۹۱/۳/۱, ۰۵:۵۶ صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: ziba
آخرین ارسال: ziba
پاسخ: 1
بازدید: 359

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مصرف آسپیرین می‌تواند در معالجه بیماران مبتلا به سرطان پروستات مؤثر باشد
نویسنده پیام
ziba آفلاین
کاربر بسیار فعال
***
Registered

ارسال‌ها: 90
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۸۹
اعتبار: 4
ارسال: #1
مصرف آسپیرین می‌تواند در معالجه بیماران مبتلا به سرطان پروستات مؤثر باشد
محققان معتقدند: بیماران مبتلا به سرطان پروستات که توسط عمل جراحی یا رادیوتراپی مورد معالجه قرار گرفته‌اند می‌توانند با مصرف دارویی ارزان و قابل دسترس مانند آسپیرین به ادامه حیات خود امیدوار باشند.

به گزارش رویترز، بر مبنای تحقیقات محققان آمریکایی، مبتلایان به بیماری سرطان پروستات که آسپیرین مصرف می‌کنند 10سال پس از انجام معالجات مربوط به این بیماری تنها 4درصد در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند، در حالی که بیمارانی که از آسپیرین استفاده نمی‌کنند 10درصد در معرض خطر مرگ قرار خواهند گرفت.

محققان می‌گویند: افرادی که بیماری سرطان پروستات بیشتر آنها را تهدید می‌کند بیشتر از مصرف آسپیرین سود می‌برند و خطر مرگ کمتر از سایرین آنها را تهدید می‌کند. در واقع داروهای ضد‌انعقاد خون مانع از متاستاز(پیشرفت تومور) می‌شوند.
دکتر کوین چو از دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس در شهر دالاس می‌گوید: شواهد نشانگر آن است که داروهای ضد‌انعقاد خون می‌تواند از رشد و توسعه غدد سرطانی در سراسر بدن جلوگیری کند.

با این حال متخصصان و پزشکان می‌گویند: بهترین راه کاهش خطر مرگ یا از میان بردن این خطر در افراد، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مهلک از جمله سرطان پروستات است، از همین رو پزشکان و محققان علاوه بر انجام تحقیقات در رابطه با چگونگی کاهش خطر مرگ در مبتلایان به این بیماری همواره کوشیده‌اند راه‌های پیشگیری از سرطان پروستات را با انتشار مقالاتی به افراد سالمی که هنوز مبتلا نشده‌اند آموزش دهند.

به گفته محققان، فرمول، قرص یا محصولی وجود ندارد که بتواند تضمین کند افراد سرطان پروستات نخواهند گرفت. اگرچه محققان اثرات احتمالی بسیاری از ترکیبات مانند ویتامین‌ها، املاح و گیاهان دارویی را روی سرطان پروستات بررسی می‌کنند اما نتایج قطعی هنوز حاصل نشده است.

ارتباط بین ابتلا به سرطان، رژیم غذایی و مکمل‌های تغذیه‌ای متغیر است. به اعتقاد پزشکان، بهترین توصیه برای پیشگیری از سرطان پروستات، نگه داشتن بدن در بهترین وضع ممکن است که این از طریق ورزش کردن منظم، مصرف متعادل کالری و حفظ یک وزن سالم امکان‌پذیر است. اگر افراد روزانه یک مکمل مولتی‌ویتامین و املاح مصرف کنند، می‌توانند تا حدودی نسبت به پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات امیدوار باشند.

سرطان پروستات شایع‌ترین سرطان در بین مردان است. اگرچه سرطان پروستات معمولاً به آهستگی رشد می‌کند اما می‌تواند مهلک باشد. سالانه حدود 29هزار آمریکایی به‌دلیل ابتلا به سرطان پروستات جان خود را از دست می‌دهند.
پزشکان همواره توصیه‌هایی را جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری و کاهش موارد آن در میان افراد جوامع مختلف مطرح کرده‌اند. از جمله این توصیه‌ها سالم غذا خوردن است. رژیم غذایی کم‌چرب بر مبنای غذاهای گیاهی، بی‌تردید به پیشگیری از سرطان پروستات کمک می‌کند.

مصرف میوه‌ها و سبزیجات نقش مفیدی در پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها دارد. این نوع غذاها نه تنها ویتامین‌ها، املاح و فیبر را فراهم می‌کنند بلکه باعث جذب کالری‌ها و چربی‌های کمتری به بدن می‌شوند. این احتمال وجود دارد که مصرف کالری و چربی بیش از حد خطر سرطان پروستات را افزایش دهد و این به نوبه خود رشد سلول‌های سرطانی پروستات را تحریک می‌کند.

محققان نقش بسیاری از ویتامین‌ها و املاح مانند ویتامین‌های E، C، سلنیم و روی را روی کاهش احتمال خطر بروز سرطان پروستات بررسی کرده‌اند. این ویتامین‌ها و املاح جزو آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها با محافظت سلول‌ها در برابر مواد سرطان‌زا، خطر سرطان پروستات را کاهش می‌دهند. میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات بهترین منابع غذایی ویتامین‌ها و املاح هستند که انواع وسیعی از موادمغذی شناخته شده و ناشناخته را تأمین می‌کنند.

افراد باید در مصرف مولتی‌ویتامین‌ها دقت کنند؛ تنها یک جیره روزانه از ویتامین‌ها و املاح توصیه می‌شود و از مصرف مقادیر زیاد باید اجتناب کرد. مقادیر زیاد بعضی از ویتامین‌ها و املاح باعث ترشح سم در بدن می‌شود. برای مثال،دریافت روزانه بیش از 450میلی‌گرم روی، ممکن است سبب کم‌خونی سیدروبلاستیک شود. کم‌خونی سیدروبلاستیک نوعی کم‌خونی است که در آن بدن توانایی سنتز گلبول‌های قرمز خون را از دست می‌دهد، از همین رو همواره با پزشک یا متخصص تغذیه خود درخصوص مصرف مکمل و هر چه بهتر تأمین‌کردن مواد مورد نیاز بدنتان صحبت کنید.

گوجه‌فرنگی و محصولات آن، حاوی لیکوپن است. خوردن محصولات گوجه‌فرنگی یا دیگر غذاهای غنی از لیکوپن مانند هندوانه و گریپ فروت خطر ابتلا به سرطان پروستات را کمتر می‌کند. فراوان‌ترین میزان لیکوپن، در فراورده‌های گوجه‌فرنگی پخته‌شده مانند سوپ گوجه‌فرنگی و سس اسپاگتی یافت می‌شود. گوجه‌فرنگی نپخته مقدار کمتری لیکوپن دارد.

فراورده‌های سویا مانند شیر سویا، آجیل سویا، حاوی ایزوفلاون است. این مواد ترکیباتی هستند که به احتمال زیاد باعث خطر سرطان پروستات در افراد خواهند شد.

ایزوفلاون‌ها، پروتئین‌های اتصالی بدن را تحریک می‌کنند تا هورمون جنسی تستوسترون را در کنترل نگه دارند. کمتربودن میزان تستوسترون، خطر رشد و پیشرفت سرطان را کاهش می‌دهد زیرا رشد سلول‌های سرطانی پروستات در محیط غنی از تستوسترون سریع‌تر است.

مصرف سیر نیز کاهش خطر انواع بسیاری از سرطان‌ها، از جمله سرطان پروستات را در پی دارد. محققان بر این باورند که ترکیبات سولفور موجود در سیر، ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و این به مبارزه با رشد تومور کمک می‌کند. همچنین احتمال دارد که این ترکیبات گسترش سلول‌های سرطانی را کاهش داده و تولید آنزیم‌هایی را که به از بین بردن ترکیبات سرطان‌زا کمک می‌کنند، افزایش دهند.

علاوه بر رعایت در خورد و خوراک و مصرف مواد خوراکی خاص، ورزش نیز می‌تواند سیستم ایمنی بدن را به میزان قابل‌توجهی تقویت کند و سرعت هضم را بهتر کند. ورزش به پیشگیری از چاقی - یکی دیگر از عوامل بالقوه ایجاد سرطان پروستات- نیز کمک می‌کند.

معاینه سالانه پروستات نمی‌تواند به اندازه یک رژیم غذایی سالم و ورزش، خطر سرطان پروستات را کاهش دهد اما داشتن یک معاینه منظم برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. اگر سرطان پروستات پیشرفت کند معاینه دیجیتال راست روده‌ای و آزمایش آنتی‌ژن مخصوص پروستات می‌تواند مشکل را در مراحل اولیه، هنگامی که درمان بیشترین اثر را دارد، کشف کند

manabe:.hamshahrionline
۱۳۸۹/۸/۱۴ ۰۹:۲۸ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  برای دوست خوبم ، شاید فردا دیر باشد. pedram 0 124 ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ ۰۱:۳۹ صبح
آخرین ارسال: pedram
  آشی برات بپزم که يک وجب روغن رويش باشد pedram 0 295 ۱۳۹۰/۱/۲۰ ۱۰:۱۷ عصر
آخرین ارسال: pedram
  ممنوعات مصرف هم زمان مواد غذایی Sina mikaeli 2 281 ۱۳۸۹/۱۱/۱۸ ۰۲:۲۴ عصر
آخرین ارسال: Sina mikaeli
  سو نامي سرطان در راه است ziba 0 207 ۱۳۸۹/۹/۳ ۰۲:۳۷ عصر
آخرین ارسال: ziba
  معالجه در استخر پُر از ماهی! koshka_tak 0 154 ۱۳۸۹/۷/۲۸ ۰۸:۵۳ عصر
آخرین ارسال: koshka_tak
  عقايد ابن سينا درباره سرطان ziba 0 372 ۱۳۸۹/۷/۲۵ ۰۸:۵۶ عصر
آخرین ارسال: ziba
  صحبت زیبای قهرمانی که اشتباها به ایدز مبتلا شد درمورد خداوند pedram 0 268 ۱۳۸۹/۷/۲۴ ۰۴:۲۱ عصر
آخرین ارسال: pedram
  یادمان باشد که باید درجمیع احوال شاد بود pedram 0 274 ۱۳۸۹/۶/۷ ۱۰:۳۷ عصر
آخرین ارسال: pedram
  آب دارای چه فوایدی می باشد pedram 0 221 ۱۳۸۹/۵/۱۹ ۱۱:۵۴ صبح
آخرین ارسال: pedram
  آیا می‌دانید که اشک ریختن می‌تواند چقدر برای ما مفید باشد؟ pedram 0 253 ۱۳۸۹/۵/۳ ۰۱:۳۳ صبح
آخرین ارسال: pedram

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان